Статия на сп-е "Автомаркет" за Мазда 626 (GE) 1992-1997г.

Mazda 626 е единствената японска лимузина в средния клас, която спокойно дели мегдан в безпощадните тестове на реномираните автомобилни списания с европейската конкуренция. Вече пета генерация Mazda 626 след старта през 1979 г. на Стария континент се класира на престижното второ място на няколко точки от лидера Volkswagen Passat, оставяйки далеч след себе си такива популярни и масово произвеждани модели като например Opel Vectra. И въпреки че успя да достигне съвсем продажбите на предшественика си, “порасналата” с близо 25 см Mazda 626 е в челото на класацията за 1999 г. на германската “Пътна помощ” - ADAC, за автомобил с най-малко дефекти по пътищата, дори и пред “С” класата на Mercedes. Добре дошло за българските клиенти на автомобили втора или трета ръка - 100 000 км пробег като че ли изобщо не се отразяват на тумбестата “японка”. Хубаво и за джоба, защото типично за всички японски автомобили резервните части и ремонтите във фирмените автосервизи значително надвишават европейските стандарти.
Mazda 626 е комфортна лимузина с просторно купе и много голям багажник. Идеална за семейно пътуване и по-далечни разстояния, когато мястото никога не стига. При пълно натоварване сравнително мекото окачване бързо достига границите на възможностите си. Честите оплаквания на клиентите са накарали през 1994 г. конструкторите значително да преработят ходовата част. Така возията става малко по-твърда, но се печели повече сигурност и стабилност дори при лоша пътна настилка. Добрата обработка на купето не дава никакви шансове на ръждата. Корозията слага ръка единствено върху задното ауспухно гърне, което всеки три години подлежи на замяна. Често се чуват забележки и за японските гуми, с които Mazda 626 е оборудвана фабрично. Въпреки че протекторът им издържа дълъг пробег, се забелязват опасни пукнатини по страничната част. Единственият лек тук е подмяната с нови. Всеки компромис би се отразил на сигурността на пътниците. За моделите, произведени през първата година, сервизите установяват протичане на хидравличните цилиндърчета, задържащи съединителя, и приплъзващ феродов диск. По-рядко се повреждат динамото и акумулаторната батерия. Тези проблеми през следващата година са отстранени от фабриката. Явно става дума за така наречените детски болести, които преследват почти всеки нов модел на различните автопроизводители.
През 1993 г. “хит в черната класация” са протичащите разпръсквачи на дюзите за впръскване на гориво. Проблемът се решава сравнително лесно, но все пак колата трябва да “намине” през някой от фирмените сервизи на Mazda. Дефектът с прегорялата гарнитура на цилиндровата глава, идващ от течащата водна помпа или “гръмнали” водни съединения, при модела 626 се среща толкова често, колкото и при конкуренцията. Същото важи и за дългия ход на ръчната спирачка и износените дискове на предните спирачки. При автомобили, които навиват километраж главно в града, трябва да се внимава за скъсани маншони на каретата. Ако не се подменят навреме, ремонтът излиза доста солен за втория собственик. Само стотина германски марки обаче струва подмяната на гумените тампони на задното окачване, ако автомобилът често е претоварван с багаж.
Mazda 626 се предлага с няколко различни двигатели, включително и дизел. Най-икономичният, 1900 кубически сантиметра, бензинов, с мощност 90 конски сили, започва да се монтира чак от началото на 1994 година, но е малко слабичък за това купе. Добрият избор е двулитровият със 115 коня и 16 клапана, въпреки че харчи с литър - литър и половина повече бензин на сто километра пробег. Парадокс е, че 2500-кубиковият V-образен шестцилиндров агрегат със 165 конски сили мощност изразходва почти същото количество гориво като по-маломощния. Жалко, че тази модификация е много малко разпространена в Европа. За най-икономичните е както винаги дизелът. Въпреки своите скромни 75 конски сили и малко шумничкия двигател мощността задоволява, а разходът на гориво е изключително скромен.
Най-ценното качество на Mazda 626 е изключителната u здравина. Това се доказва от педантичната статистика на германската техническа служба TUV, която ежедневно следи за техническото състояние на автомобилите. 84 процента от тригодишните Mazda 626 преминават тежкото техническо изпитание без нито една забележка, а при петгодишните коли това са 77,8 на сто.
copied by here




{START_COUNTER}