Франчайзинга в България през погледа на един световно известен франчайзодател

Никой в света не продава по-вече недвижими имоти от „RE/MAX 

            Предоставянето и ползването на търговска марка при развитието на собствен бизнес или т.нар. „Франчайз” вече е една от най-разпространените стратегии, наложени от някои от най-големите компании на световния пазар. Резултатите я определят като най-успешния модел за развитие и разрастване на собствен бизнес с използване на чужда търговска марка, поддържаща високи корпоративни стандарти за качество на продуктите и услугите, тъй като предоставя възможност за пълно разкриване на човешкия потенциал. Изключително силната мотивация се предопределя от пълната независимост по отношение на бизнес решенията, високия процент от общите приходи и ниските рекламни разходи, поради промоционалната дейност, както на мрежата от ползватели, така и на поддържащата я централа.

            Статистиката показва, че бизнеса на всички франчайз фирми прави седмата по големина икономика в света. 85% от бизнеса купил франчайз е успешен и се развива, докато само 15% от бизнеса без франчайз оцелява.

            Първоначално развита в САЩ тази практика се е приспособила успешно на европейския пазар, като е запазила доказалия се американски модел, при който в основата на успеха стои високата мотивация, поради резултатите, обвързани с личните постижения. „Франчайзът” е универсална формула , с възможност за силна адаптация към регионалната пазарна среда и поддържане на международни бизнес отношения, поради характерът ù на разрастваща се мрежа.

            България е един от новите региони, присъединили се към най-голямата в света мрежа от независими агенти на недвижими имоти – РЕ/МАКС, която в световен мащаб оперира в 67 страни. Със своите 6898 офиса и над 120 500 брокера РЕ/МАКС е № 1 по продажби на недвижими имоти в света.

            На българския пазар някой от световните лидери в различни сфери на икономиката от години успешно развиват мрежа от франчазополучатели, което доказва приложимостта на модела и у нас и предизвиква все по-голям интерес у предприемачите от всякаква големина към международните компании, работещи на този принцип, като информация за характера на „франчайза” за момента може да се получи само от чуждестранни източници от региони с по-голям опит в тази област.

            Липсата на специализирани издания, които да обърнат внимание на този модел у нас, да предлагат актуална информация за резултатите от прилагането му до този момент, както и на възможностите, които съществуват на българския пазар водят до липсата или създаването на погрешна представа за франчайзинга, което предполага изключително търсене и интерес към издание, насочено към специализирана аудитория на бизнесмени и предприемачи от всякаква големина и област.

            РЕ/МАКС е създаден с идеята за разграничаване на истинските професионалисти в собствена мрежа, чието име да гарантира експертно и адекватно обслужване. Договорът за франчайзинг на РЕ/МАКС предоставя на новите си партньори доказана търговска марка и достъп до най-голямата в света мрежа от незвисими професионални брокери на недвижими имоти, обвързани с общи стандарти за качество на услугите, администрация, реклама и задължително обучение. Той е  „партньорско споразумение”, гарантиращо на РЕ/МАКС, че марката ще е символ на професионализъм във всеки нов регион на мрежата и предоставящо 30-годишен опит и международна разпознаваемост.

             Освен правото за ползване на марката, РЕ/МАКС България предоставя на своите франчайзполучатели пълен достъп до публичната и вътрешната електронна мрежа на РЕ/МАКС, всички изработени за РЕ/МАКС до този момент тренинг програми, рекламни и презентационни материали, задължително фирмено обучение , достъп до всички срещи, конвенции и тренинги, провеждани от РЕ/МАКС България, Европа или Интернешънъл, както и пълна информация за контакт с всички останали представители на РЕ/МАКС /10 000 само в Европа/. Новите членове на мрежата са със статут на незвисими предприемачи, като задълженията им към РЕ/МАКС се изразяват в спазване на задължителните графични стандарти, месечен и годишен отчет и преминаване през всички задължителни тренинг програми и регионални срещи.

              Целта на всеки бизнес е да се развива, а за най-успешния това е нарастващ пазарен дял. Цената да бъдете разпознаваеми и вашият бизнес да има пазарен дял е платена и продължава да се плаща от RE/MAX International. За да бъде компания за недвижими имоти номер едно в световен план- RE/MAX инвестира над 1 милиард долара всяка година в реклама. Няма друга компания с такъв рекламен бюджет. За нас тя е възможна благодарение на големия брой офиси, обучените и опитни брокери  и брой сделки правещи я номер едно в световен мащаб. Това превръща инвестицията във франчайз на RE/MAX безрискова, а голямата мрежа от офиси и агенти работещи помежду си е удобна среда за развитие и печеливш бизнес.





{START_COUNTER}