|
Една от най известните турситически компании на РУСИЯ “Интурист” извършва реструктуриране на бизнеса си. Всички подразделения и турагентства на компанията ще работят под единнна марка (бранд) “Интурист — Магазин за путешествия”. Компанията планира да заеме 10% от този пазар.
“Интурист” е основана през 1929 г. Днес 70% от компанията принадлежат на АФК “Система”, а 20% — на ГАО “Москва”. Ежегодно компанията обслужва около 500 000 чужди и руски туристи. По данни на компанията за деветте месеца на 2006 г. (по РСБУ), оборотът им възлиза на 556,05 млн руб., а чистата печалба на 7,06-млн-руб.
“Преди месец ние регистрирахме дъщерна компания "Интурист-Магазин за путешествия ". През 2007 г. под тази марка ще работят всички наши турагентства”, — разказа пред “Ведомости” Александър Арутюнов, президент на ВАО “Интурист”. По неговите думи, мрежата ще се състои от два формата— големи офиси (около 200 кв. м, за на 8-10 сътрудници) и по-малки (30-50 кв. м, за 3-4 продавачи на туристичеки услуги).”Цялата мрежа ще се контролира от седем регионални центъра , разположени в Москва, Санкт-Петербург, Самара, Владивосток, Екатеринбург, Новосибирск и Ростов-на-Дон”, — добавя Олег Дьяченко, вице-президент на “Интурист”. По думите на Арутюнов, сега мрежата на “Интурист” се простира на повече от 100 различни точки, а в планoвете на компанията е предвидено за няколко години да достигнат до 700-800 (както собствени, така и открити чрез франчайзинг) ,като при това ще заеме 10% от пазара на тези услуги. Дьяченко казва,че само през тази година, инвестициите в програмата съставляват $4 млн, като компанията е готова да вложи в агентствата общо над $10 млн. Агентствата “Интурист — Магазин за путешествия” ще продават не само продукти на руски компании, но и турове на други такива.
Участниците на туристическия пазар,окачествяват действията на “Интурист”, като логични.За последните няколко години компанията стана собственик и получи правото да управлява няколко московски и регионални хотела, през 1 януари 2006 г. купи за сумата от $1 млн 50% от акциите на авиоброкера “Мегаполюс Авиочартер”, миналото лято получи контрола над туристическа компания “Скайуей”, а през декември получи 51% от дяловете на най-голямата в Санкт-Петербург, туристическа фирм “Ривиера”, заплащайки приблизително $6-8 млн.
Александър Комарницкий, председател на съвета на директорите на холдинга “Туралианс” (контролиращ най-голямата търговска мрежа “Куда.ru” и “Магазин за горещи пътешествия”), не се бои от конкуренцията “Ние от ” Туралианс” още сега имаме около 300 бюра за продажби, очевидно е,че имаме по-голям опит ”, -заявява той. По думите на Комарницки, съгласно утвърдения бизнес-план, холдинга планира да открие до 2010 г. 1170 бюра за продажби, което ще струва около в $20 млн.
“Промените в търговската политика на "Интурист" са закономерни : те са успели да привлекат и да спечелят за каузата на този проект Светлана Ахунова, директора по туризъм на търговска мрежа "Куда.ru", а тя е истински професионалист”, — счита Александър Преображенски, търговски директор на мрежата от агентства “ Магазин за путешествия”. “Ако проблемът с финансирането не съществува, плановете на "Интурист" са напълно реални ”, — разсъждава Михаил Лапшин, директор по продажбите на “Натали Турс”. По неговите думи, създаването на управляеми мрежи влияе благотворно на пазара. “С тях е по лесно да се работи и да се прави бизнес , при тях има единно управление и счетоводство, обща маркетинговая политика. Нашата компания няма планове за създаване на собствена мрежа и затова преди няколко дни ние проведохме с "Интурист" преговори за съвместна работа в областа на търговията”- твърди Лапшин.
Началото на преструктурирането на компанията ръководството на “Интурист” обяви през есента на миналата година. В течение на 2006-2007 гг. туристическия холдинг трябва д асе превърне във вертикално-интегрирана структура с главна компания и четири дъщерни предприятия: “Туропериране”, “Продажби на дребно”, “Транспортни услуги”, “Хотелски бизнес”. “Формирането на трите бизнес - направления е завършено, остана да се регулират и формира направление “Транспортни услуги”, — твърди Дьяченко.
|
|