Интурист франчизира бизнеса си

 

 

 

 

Една от най известните турситически компании на РУСИЯ “Интурист” извършва  реструктуриране на  бизнеса  си. Всички  подразделения и турагентства  на компанията  ще  работят под единнна марка (бранд) “Интурист — Магазин  за путешествия”. Компанията планира да заеме 10% от този пазар.

 

 


“Интурист” е основана през 1929 г. Днес  70% от компанията принадлежат на  АФК “Система”, а  20% — на ГАО “Москва”. Ежегодно компанията обслужва около 500 000 чужди и руски  туристи. По данни  на компанията за деветте  месеца на 2006 г. (по РСБУ), оборотът им възлиза на 556,05 млн руб., а чистата печалба на 7,06-млн-руб. 

“Преди месец  ние регистрирахме дъщерна  компания "Интурист-Магазин  за путешествия ". През 2007 г. под тази марка ще работят всички наши турагентства”, — разказа пред  “Ведомости” Александър Арутюнов, президент  на ВАО “Интурист”. По неговите думи, мрежата ще се състои от  два формата— големи офиси  (около 200 кв. м, за  на 8-10 сътрудници) и по-малки (30-50 кв. м, за 3-4 продавачи на туристичеки услуги).”Цялата мрежа ще се контролира от седем регионални центъра , разположени в Москва, Санкт-Петербург, Самара, Владивосток, Екатеринбург, Новосибирск и Ростов-на-Дон”, — добавя Олег Дьяченко, вице-президент на “Интурист”. По думите на Арутюнов, сега мрежата на  “Интурист” се простира на повече  от  100 различни точки, а в планoвете на  компанията е предвидено  за няколко години да достигнат до 700-800 (както  собствени, така и открити чрез  франчайзинг) ,като при това ще заеме 10% от пазара на  тези услуги. Дьяченко казва,че само през тази година, инвестициите  в програмата съставляват $4 млн, като  компанията е готова да вложи  в агентствата общо над  $10 млн. Агентствата “Интурист — Магазин  за путешествия” ще продават не само  продукти  на руски компании, но и турове на други такива.

Участниците на  туристическия пазар,окачествяват действията на  “Интурист”,  като логични.За последните  няколко години компанията  стана собственик  и получи правото да управлява няколко московски и регионални хотела, през 1 януари 2006 г.  купи за сумата от  $1 млн  50% от акциите на  авиоброкера “Мегаполюс Авиочартер”, миналото лято получи контрола над туристическа компания “Скайуей”, а през декември получи 51% от дяловете на най-голямата  в Санкт-Петербург, туристическа фирм “Ривиера”, заплащайки приблизително  $6-8 млн.

Александър Комарницкий, председател на  съвета на директорите на  холдинга “Туралианс” (контролиращ най-голямата  търговска мрежа “Куда.ru” и “Магазин за  горещи пътешествия”), не  се бои от конкуренцията “Ние от ” Туралианс” още сега  имаме  около 300 бюра за продажби, очевидно е,че имаме по-голям опит ”, -заявява той. По думите на  Комарницки, съгласно утвърдения бизнес-план, холдинга планира да открие  до 2010 г. 1170 бюра за продажби, което ще струва около  в $20 млн.

“Промените в  търговската  политика на  "Интурист"  са закономерни : те са успели да привлекат и да спечелят за каузата на този  проект Светлана Ахунова, директора по туризъм на търговска мрежа  "Куда.ru", а тя е истински професионалист”, — счита Александър Преображенски, търговски  директор на мрежата от агентства “ Магазин  за путешествия”. “Ако проблемът с финансирането не съществува, плановете на  "Интурист" са напълно  реални ”, — разсъждава Михаил Лапшин, директор по продажбите на “Натали Турс”. По неговите думи, създаването на  управляеми мрежи влияе  благотворно на пазара. “С тях е по лесно да се работи  и да се прави бизнес , при тях има единно  управление и счетоводство, обща маркетинговая политика. Нашата  компания няма планове  за създаване на собствена мрежа и затова преди няколко дни  ние  проведохме  с "Интурист" преговори за съвместна работа в областа на търговията”- твърди  Лапшин.

Началото на преструктурирането на компанията ръководството на  “Интурист” обяви през есента на миналата година. В течение  на 2006-2007 гг. туристическия холдинг трябва д асе превърне във  вертикално-интегрирана  структура с главна  компания и четири  дъщерни предприятия: “Туропериране”, “Продажби на дребно”, “Транспортни услуги”, “Хотелски  бизнес”. “Формирането на  трите бизнес - направления е завършено, остана да се регулират и формира направление  “Транспортни услуги”, — твърди  Дьяченко.

 

 

 





{START_COUNTER}